BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 19, 2011

hari ini hari suka duka...


dengan nama Mu ya Allah,aku berserah dan bertawakal.....
sesungguhnya hati ini milik Mu ya Illahi...
maka,Kau lebih mengetahui segala kehendak hati ini...
apakah permintaan ku pada Mu masih ditangguhkan pemberiannya..??
ya Illahi,tak terkuat diri ini tuk membawa segala kesusahan dan penderitaan hidup..
tak termampu rasanya diri ini menunggu jawabanMu,
ya Rahman...sesungguhnya,segala penguasaan berada di dalam genggaman Mu..
maka ya Allah,diri ini meminta,diri ini memohon...
berilah kebahagiaan jua kemesraan buat kami...
aku tak mampu melihat warna-warna suram menghantui dirinya...
berilah ketenangan hati pada dia..
berilah kelapangan dad jua fikiran pada dia...
ya Illahi....Kau adalah temanku...
teman di kala aku kesepian...
teman di kala aku keseorangan...
teman di kala aku memerlukan...
teman di kala ku gembira...ku kecewa..ku suka..dan di waktu duka ku...
Kau adalah teman yang paling baik buatku..
ya Rahman....
diri ini hanya insan yang lemah...
insan yang dahagakan belaian cintaMu..
yang mengharapkan rahmatMu,,,
yang setia menunggu taqdir hidupku..
ya Rahim...
apakah taqdir hidupku kan membawa ku ke syurga M..??
atau sebaliknya..??
tidak sanggup rasanya diri ini dihujani azabMu yang pedih..
tak sanggup rasanya diri ini dijauhkan dari rahmatMu,.,,
diri ini ingin bersamaMu,,,,bersama kekasihMu..
izinkan aku tuk merasai nikmatnya hidup bersama insan yang ku cintai...
ingin ku jalani hidup sementara ini bersama redhoMu...
ingin ku jalani hidup ini bersama kekasih hati...
ingin bersamanya di jalan yang halal...
setiap langkah kami adalah pahala...
ku inginkan dia menjadi penawar duka ku...penghibur hatiku...
ku inginkan dia halal mendakapku dengan kasih dan cintanya yang mendalam...
ku inginkan dia halal mengusap air mataku tatkala di uji dengan ujianMu...
ku inginkan dia menjadi ayah buat mujahid dan mujahidahku...
izinkan semuanya di makbulkan ya Illahi...
sungguh...ku meletakkan setinggi pengharapan padaMu...
ku bahagia andai coretan ini mampu memberi kebahagian buat kami...
ku gembira andai dia memang akan menjadi milikku...
andai hari ini aku dijemputMu...
sudilah kau temukan kamu di jannahMu..
temukan dia sebagai bidadara dan aku adalah bidadari nya...
sudilah sekiranya kau ampuni dosa ku..
ku ingin rahmatMu menyelimuti hidupku...
rabbana atina fiddunya hasanah,wafil akhiroti hasana wakina 'adzabannar...
amien amien allahumma amien...

*duhai kekasih hatiku...
ingin ku luahkan padamu...
aku sangat mencintaimu..
aku sangat mengharapkanmu..
dan aku kan setia menunggu kepulanganmu...
maafkan lah diri ini andai ada melukakan hatimu....
terima kasih kerna hadir dalam hidupku...
huzaimi hj shaari....=)

0 comments: